Als professional ben je klaar om de volgende stap te zetten. De stap naar het ondernemerschap. Vol enthousiasme ga je aan de slag. Er komt veel op je af: je wil een website, een logo, goede teksten. Je wil jouw bedrijf goed online positioneren, dient alles goed te organiseren bij de KvK, en ga zo maar door. Het moet allemaal kloppen. En natuurlijk wil je doen waar je het allerbeste in bent, waar je de meeste energie uit haalt. Tegelijkertijd wil je er ook geld mee verdienen.
Goed zijn in je vak maakt je immers nog geen ondernemer. En hoe haal je nu de klanten binnen?
Ondernemen is meer dan je passie volgen. Boekhouding, leiding nemen, klantcontact, marketing, het hoort er allemaal bij. Vooral bij kleine bedrijven geldt, hoe kleiner het bedrijf, hoe meer je de neiging hebt alles zelf te willen doen. Niets mis mee, maar het kan voorkomen dat je op een bepaald gebied vastloopt en er zelf niet uitkomt.
Een goed aanbod verkoopt zichzelf?Veel startende ondernemers trappen in deze denkfout: als ik maar een goed aanbod heb, dan komen de klanten vanzelf op me af. Maar in de praktijk blijkt het helaas niet zo te werken. De mogelijkheden zijn eindeloos, en je hebt ook ideeën in overvloed. Ideeën om je aanbod verder te verbeteren. Om iets te gaan doen met social media. Je verzint van alles maar je komt niet vooruit. en de klanten blijven uit.
Maar welke stap gaat jou nu echt vooruithelpen? Wat is nu een slimme aanpak voor de groei en opbouw van jouw bedrijf? Wat draagt jouw ondernemerschap bij aan jouw persoonlijke doelen in het leven? Pas als je daar antwoord op hebt gegeven kun je een doel stellen en een strategie bepalen voor jouw bedrijf.
Ondernemerschap vraagt om een combinatie van eindeloze inspiratie en creatie drang enerzijds en doorzettingsvermogen en veerkracht anderzijds, om telkens weer op te staan als het tegenzit.
Ondernemen met impact, plezier en gemakAls opleider zien wij diverse cursisten na de opleiding starten met een eigen bedrijf. De afgelopen periode zagen wij ook de snel stijgende behoefte aan ondersteuning én begeleiding op het gebied van ondernemen. Deze behoefte herkennen wij als ondernemer als geen ander. Vanuit deze gedachte is het Ondernemers Groei Traject ontstaan.
Het is belangrijk dat je weet wie jij bent als ondernemer en waar jouw bedrijf voor staat. In het Ondernemers Groei Traject leer je hoe je dat doet en hoe je daardoor klanten krijgt. We benutten de kracht van ons eigen netwerk optimaal.
Wij helpen jou om je authentieke boodschap te vinden, en die uit te dragen naar de wereld. Wij leren je hoe je een onderscheidende positie in de markt inneemt, naamsbekendheid opbouwt, hoe je online zichtbaar wordt én hoe je acquisitie goed in kunt zetten. Zo kun jij jouw bedrijf verwezenlijken dat écht bij jou past.
In het Ondernemers Groei Traject richten wij ons op de mens achter de ondernemer. Van doelen naar strategie. Zowel online als offline slaan we de handen, de netwerken én de expertise ineen om jouw bedrijf te verwezenlijken vanaf een optimaal fundament.
Het Ondernemer Groei Traject is gericht op de mens achter de ondernemer. Inspiratie, motivatie, samen hard werken en hard plezier maken dat is de doelstelling.
** Het Ondernemers Groei Traject kan aangemerkt worden voor het ADR Mentoraat.